Old January 2nd 07, 12:50 PM posted to alt.nl.radio.zendamateur.gelicentieerd,nl.radio.amateur,rec.radio.amateur.dx

Default zepp antenne

Gedag allen.

besten wensen en een gezond 2007...

Ben van plan , op voorlopige basis een zeppelin antenne op te hangen voor 80
meter(een halve golf lang 40 meter lengte dus).
De voedings lijn een kwart golflengte lang.

Toch twijfel ik of ik een voedingslijn van 450 Ohm of 600 oHm zal gaan
gebruiken.

Mijn vraag is...kan ik 450 Ohm twinlead ook gebruiken?

Met dank voor de replay's
73' Cor van Soelen PH0HM

http://people.zeelandnet.nl/cor19vs
Old January 2nd 07, 03:19 PM posted to alt.nl.radio.zendamateur.gelicentieerd,nl.radio.amateur,rec.radio.amateur.dx

pd4vlo gebruikte zijn klavier om te schrijven :
Als je die Zepp alleen voor 40 meter wilt gebruiken, dan kun je zelfs coax
(mits een kwart golf lang) als voedingslijn gebruiken.

HI. De voedingslijn moet natuurlijk geen coax zijn maar lintlijn of
open lijn. Na een kwartgolf lintlijn/openlijn gebruik je dus pas coax.
En de antenne is niet bedoelt voor 40 maar voor 80.

Te snel geschreven of niet goed gelezen "Piet"? Of iets anders....

--
MVG. Gert-Jan PA1G
HF knutselhoekje: http://www.pa1g.nl Nieuwsgroepronde:

Posting Rules

Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

Similar Threads
End Fed Zepp Antenna Geoffrey S. Mendelson Antenna 2 May 16th 06 09:10 PM
Center fed Zepp VS G5RV ? Gary Antenna 5 May 18th 05 02:56 AM
Endfed zepp questions gil Antenna 4 March 5th 05 11:59 AM
Extended Double Zepp Larry D Antenna 2 July 3rd 04 04:38 AM
Extended Double Zepp Larry D Antenna 0 July 2nd 04 11:32 PM